سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند رابرای دانشش بزرگ بشمار و درگیری با وی را واگذار [امام کاظم علیه السلا]
 
چهارشنبه 96 دی 27 , ساعت 8:7 عصر

آشنایی با فرآیند تولید ترمو ود

ترمو فرآیندی است که برای چوب بسیار مفید است و از آن برای نه داری و بالابردن دوام و مقاومت چوب در مقابل عوامل محیطی استفاده میشود عواملی چون باران ،نم ،گرما و سرما بسیار کاربردی است. طی فرایند ترمو دو مرحله به چوب های داخل ترمو آب اسپری میشود بعد آب آن گرفته میشود لذا چوب ترموی حاصل از این فرایند بخاطر خشک شدن آوند قدرت جاذبه و دافعه خود را از دست میدهد و در برابر تغییرات محیطی بسیار مقاوم میگردد.

کیفیت چوب نمای ساختمان

ترمو وود ساخته شده از چوب کاج فنلاندی دارای کیفیت بالاتری برای نمای ساختمان و بکار بردن در فضاهای باز می باشد.
استاندارد این فرآیند تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی این محصول دارد


چهارشنبه 96 دی 27 , ساعت 7:35 عصر

معرفی کاربرد های ترمووود

ترمووود دارای کیفیتی خاص است و بسیار زیاد کاربردی میباشد در صنعت چوب به خاطر کیفیت از آن بهره ی زیادی برده اند در این مطلب برای شما از کیفیت و ویژگی هایی که دارد قرار داده اییم . 

حرارت دهی کیفیت و ظاهر ترموود را بهبود می بخشد .

حرارت دهی چوب روشی طبیعی برای محافظت از آن است.

ترمووود را در برابر پوسیدگی و تغییرات هوایی و دمایی محافظت می کند .

عوامل به وجود آمده ناشی از رطوبت را کاهش می دهد .

در مورد خصوصیات ترمووود

ترموود دارای خصوصیات زیادی است ه ما در اینجا برای شما این خصوصیت ها را توضیح داده اییم . ترموود برای مقاومت سازی چوب بسیار مفید است و کارایی دارد. به شرح ذیل میباشد:

مقاوم بودن در برابر تغییر دمایی

مقاوم بودن در تبادل رطوبت بخاطر خشکی آوند

تغییر نکردن اندازه معرض تغییر دما

نداشتن هرگونه مواد سلولوزی در نتیجه تحت تاثیر آفت قرار نگرفتن


سه شنبه 96 دی 26 , ساعت 6:18 عصر

 در مورد مرحله تولید ترمو وود

تولید ترموود بسیار مهم است و از مراحل مهمی در آن استفاده میشود این کار کیفیت چوب را بالا برده تا در مصارف صنعتی چوب کاربرد دابیشتری داشته باشد در این زمینه مراحل آن به این گونه است: 

  • حرارت دادن و خشک کردن:در مرحله آغازین دمای چوب با گرما و بخار به سرعت افزایش داده میشود، طوری که دما به 100 درجه نیز میرسد. بعد به طور یک دست تا 130 درجه بالا میرود. در این مرحله چوب را بخار میدهند تا از ترک خوردن جلوگیری شود. به علاوه بخار آب از ایجاد واکنش شیمیایی در چوب جلوگیری میکند. در این بخش رطوبت ترموود تقریبا صفر میشود.
  •  حرارت دهی:وقتی چوب در دمای خیلی بالا خشک شد در مرحله ی دوم ساخت ترمووود دمای کوره تا حدود 180-215 درجه سانتی گراد بسته به نوع استاندارد افزایش میابد. بعد از رسیدن دما به این مرحله تا استفاده نهایی مورد نظر،چوب ترمو تا دو سه ساعت در این همین دما ثابت نگه داشته میشود. در این فرایند وجود بخار آب از آتش سوزی جلوگیری میکند.
  • رطوبت دادن و خشک کردن چوب :در واپسین مراحل برای کاهش دادن دمای چوب به طور منظم روی آن، آب اسپری میکنند. وقتی دمای چوب ترمو به حدود 80 تا 90 درجه سانتی گراد رسید دوباره به آن رطوبت میدهند تا به رطوبت مطلوب برسد. نتیجه این کار تولید ترمووود با 4 الی 7 درصد رطوبت می باشد.در اصل همه باکتری های زیان بار درون چوب و همینطور موادی که فرم چوب را تغییر میدهند، نابود میشوند .در این فرایند 36 ساعته بطور کلی چوب را متحول و یک نوع چوب کاملا جدید پدید آورند.

 شناخت مزیت ترمووود

در مورد مزیت های ترموود بسیار زیاد گفته شده است در تحقیقاتی که انجام شده نتایجی که مشاوران در این زمینه بدست آوردند به این صورت بوده ما در اینجا برای شما قرار داده اییم .  از ویژگی های آن :

  • بالا رفتن مقاومت چوب در برابر تغییرات ظاهری
  • مقاوم در برابر پوسیدگی و هوازدگی
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ ناشی از رطوبت
  • مقاوم در بارار آتش سوزی
  • عایق حرارتی

روف گاردن

چوب ترمو


سه شنبه 96 دی 26 , ساعت 5:23 عصر

آیا رنگ چوب ترمو میرود؟ 

باید برای کسانی که این سوال برای آنها وجود دارد و نگران رنگ پریدگی چوب ترمو هستند اشاره کرد که این چوب ها به دلایل مختلفی دچار این مشکل میشوند و لی خیلی محدود و کم این اتفاق می افتد. در ترموود  باید به این نکته توجه کنید که این اتفاق خیلی کند پیش می آید اما شرکت رهاورد چوب  به مصرف کننده پیشنهاد میکند جهت جلوگیری از رنگ پریدگی سریع چوب و حفظ مقاومت طبیعی چوب جلو آفتاب حتما از محافظ این شرکت استفاده کنید. چون تمام چوب های دنیا در صورت محافظت نشدن با مواد ضد UV رنگشان آسیب میبیند.

آشنایی با مزایای ترمو وود

  •  مقاوت در برابر رطوبت:پروفیل ترموود جلوی رطوبت مقاومت بالایی دارند .این نوع پروفیل حتی برای لبه استخر نیز کاربرد دارد.
  • مقاومت در برابر آتش سوزی:در اصل رزین موجود در چوب استاندارد و خام باعث اشتعال و دود زایی میگردد اما چوب های ترمو از چوب های نسوز محسوب میشوند و نبود رزین در این محصول احتمال اشتعال در آن خیلی کمتر است . چوب ترمو در کلاس جهانی دو دسته میشوند .
  • آکوستیک صوتی:ترمو وود یکی از عالیترین مواد آکوستیک  صوتی در دنیا میباشند .
  •  خاصیت ضد باکتریالی: قابلیت ضد باکتریایی دارد و انواع آزمایشات ضد قارچ و باکتری رویش صورت میگیرد.
  •  محصولی از مواد طبیعی :چوب ترمو، چوب 100% خالص و طبیعی است. و در فرآیند تولید این محصول هیچ ماده شیمیایی استفاده نمیگردد.و هیچ آسیبی بر انسان در طی زمان نخواهد داشت

روف گاردن

چوب ترمو


سه شنبه 96 دی 26 , ساعت 5:4 عصر

در مورد رنگ پریدگی چوب ترمو

سوالی که بسیاری از افراد میپرسند و ذهنشان را مشغول کرده است این است که آیا رنگ در ترموود  میرود و این مشکل در آن چقدر ممکن است که اتفاق افتد. باید به این نکته توجه کنید که این اتفاق خیلی کند پیش می آید اما شرکت رهاورد چوب  به مصرف کننده پیشنهاد میکند جهت جلوگیری از رنگ پریدگی سریع چوب و حفظ مقاومت طبیعی چوب جلو آفتاب حتما از محافظ این شرکت استفاده کنید. چون تمام چوب های دنیا در صورت محافظت نشدن با مواد ضد UV رنگشان آسیب میبیند.

 انواع گره در پروفیل ترمووود 

در جوب ها گره هایی وجود دارد که از نوع قسمتهای سخت چوب میباشند . این گره ها در پروفیل چوب و بسیار مهم هستند و باید مورد بررسی و آشنایی قرار گیرند. مطلبی از این مورد وجود دارد که قرار اده اییم. 

در ترموود گره ها خیلی قوی نیستند و دو نوع گره در آن ها وجود دارد که شامل:

  • گره های سالم:به زیبایی چوب می افزایند و اثری در کیفیت آن ندارند.
  • گره های غیرسالم:احتمال اینکه جدا شوند واز زیبایی محصول بکاهند وجود دارد

 


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ